Otelul folosit pentru podul Golden Gate
Podul Golden Gate, simbolul San Francisco, minunea ingineriei si subiectul multor fotografii, se intinde peste intrarea in Golful San Francisco.
Cu multi ani inainte de a fi construit Podul Golden Gate, singura modalitate de a traversa Golful San Francisco era cu feribotul. La inceputul secolului al XX-lea, golful se bloca cu ele.
In anii 1920, inginerul si constructorul de poduri, Joseph B.Strauss s-a convins ca trebuie construit un pod. Provocarea inginereasca a fost enorma, deoarece in zona Golfului San Francisco sunt adesea vanturi de pana la 60 de mile pe ora si curenti oceanici puternici.
Podul Golden Gate (in engleza Golden Gate Bridge) este un pod de tip suspendat, situat in partea de vest a Statelor Unite in statul California. Inaugurarea sa a avut loc pe 27 mai 1937.
Cu o lungime totala de 1.970 m, podul a devenit celebru prin faptul ca a fost prima constructie uriasa suspendata la peste 150 m deasupra nivelului apei.
Podul Golden Gate realizat din elemente metalice otel
Otelul este utilizat pentru diferite retele de transport, de la poduri si cai ferate, la gari, porturi si aeroporturi. Acesta este un material versatil, care ofera solutii eficiente si durabile.
La momentul constructiei lui a fost nevoie de 83.000 de tone de otel pentru a ridica Podul Golden Gate. Otelul a fost fabricat de Bethlehem Steel si expediat prin Canalul Panama.
Datorita noilor formule de otel, doar jumatate din aceasta cantitate ar fi necesara astazi pentru a construi acelasi pod. Podurile moderne din otel beneficiaza de cele mai recente progrese in fabricatia automatizata, iar tehnicile de constructie sunt in masura sa ofere solutii economice pentru cerintele de siguranta, constructie rapida, estetica, minima intretinere si flexibilitate in utilizarea viitoare.
Cablurile suspendate din otel
Podul este prevazut cu doua cabluri principale care trec peste varfurile celor doua turnuri de 746 de metri inaltime. Cablurile sunt asigurate la fiecare capat in ancoraje uriase.
Fiecare cablu este alcatuit din 27.572 de fire de sarma de otel carbon galvanizata si a durat mai mult de sase luni pentru a fi realizate. Acestea au fiecare un diametru de 0,92 m si o lungime de 2.332 metri.
Protectia impotriva coroziunii
In anii ʹ30, podul Golden Gate a fost acoperit cu un grund care continea doua treimi (in greutate) plumb. Arhitectii au intentionat ca vopseaua pe baza de plumb sa protejeze structura de otel importriva coroziunii. Dar ulterior au descoperit ca plumbul este daunator pentru oameni si mediu.
Un efort masiv de curatare pentru a indeparta toata vopseaua pe baza de plumb de pe pod a inceput in 1965 si s-a încheiat in 1995. In prezent, se foloseste o vopsea de grund pe baza de zinc. Acesta este un „metal de sacrificiu” care protejeaza otelul de rugina.
Cat despre culoarea portocaliul vermilion sau International Orange aceasta a fost aleasa de catre arhitectul Irving Morrow. Pentru ca se imbina cu mediul inconjurator si ofera o buna vizibilitate pe timp de ceata.
Astazi, se executa constant lucrari de retusare a vopselei si de inlocuire a otelului corodat si a niturilor.