Podul Sydney Harbour
Podul Sydney Harbour este unul dintre cele mai recunoscute repere din Sydney, Australia. Are o importanta deosebita atat din punct de vedere arhitectural, cat si istoric.
Pentru constructia Podului Sydney s-a folosit otel structural. Acest tip de otel este fabricat pentru a fi extrem de robust si rezistent la fortele mecanice, ceea ce il face ideal pentru proiecte majore de infrastructura.
Se intinde pe aproximativ 500 de metri, facandu-l unul dintre cele mai lungi poduri arc din otel din lume. Pe lungimea sa, are patru sine de cale ferata, o autostrada si doua alei pietonale.
Podul este poreclit „Umerasul” din cauza designului sau in forma de arc. A fost inaugurat 19 martie 1932, la 9 ani dupa inceperea constructiei, pe 28 iulie 1923. Are o lungime de 1 469 m, o latime de 49 m si o inaltime de 134 m.
Inainte de a fi construit podul, traversarea portului insemna utilizarea unui ferryboat. Constructia podulului a insemnat ca oamenii si bunurile comerciale calatoresc mult mai repede. Astfel a fost stimulata economia locala.
Cantitatea de otel utilizat pentru podul Sydney Harbour
In total, aproximativ 52.800 de tone de otel au fost folosite pentru constructia podului. Din aceasta cantitate, aproximativ 39.000 de tone au fost utilizate doar pentru arcul principal.
Aditivii din aliaj sunt 0,04% fosfor, 0,05% sulf, 1% mangan, 0,32-0,42% carbon si 0,15-0,35% siliciu.
Structura podului
Otelul a fost utilizat pentru constructia arcului principal, a pilonilor de sustinere, a platformei si a altor componente structurale.
Arcul detine o functie portanta pentru piloni si pentru suprafata de rulare superioara. Acest tip este ales pentru a acoperi distante mari, atunci cand nu este posibil sprijinul pe sol.
Podul Sydney Harbour a fost supus unui program continuu de intretinere si reparatii pentru a asigura siguranta si longevitatea structurii.
Intretinerea obisnuita si vopsirea
De la finalizarea constructiei in 1932, podul a necesitat vopsire regulata pentru a preveni coroziunea. Este nevoie de aproximativ 30.000 de litri de vopsea pentru a acoperi podul complet, iar acest proces dureaza de obicei intre 10 si 15 ani.
Inlocuirea niturilor si a suruburilor
Multe dintre niturile originale din otel au fost inlocuite cu suruburi de inalta rezistenta. Acest lucru a fost necesar pentru a asigura integritatea structurala a podului si pentru a face fata cerintelor de trafic crescute.
Reabilitarea si modernizarea drumului
Drumurile si trotuarele de pe pod au fost modernizate si reabilitate periodic. Aceste lucrari includ refacerea asfaltului, reparatii la sistemele de drenaj si modernizarea barierelor de siguranta.
Intarirea structurii
In 2006, a fost initiat un proiect major de intarire a arcului principal al podului. Aceasta a inclus adaugarea de cabluri de tensionare pentru a reduce tensiunile si a imbunatati stabilitatea structurii.
H Metal comercializeaza produse metalurgice din otel structural utilizate pentru proiecte de infrastructura.
Pentru o oferta concreta de produse din otel va rugam sa ne contactati pe adresa de email office@metal-online.ro.